Graciela Hasper Argentina, 1966

Translated from Spanish

My work literally expands since I use large formats and city-scale, as well as photography, video, cement floors and iron in three dimensions, always departing from small drawings and watercolors on paper. It could be seen as a pastiche that is saturated by an enormous quantity of meanings, derived from quotes to historical modernisms and avant-gardes in Latin America. I systematize painting itself and more precisely on the history of geometric and abstract painting.

The concepts that represent on the one hand visual perspective and on the other work as a learning and action tool are fundamental to me. Most of my work is based on color as the support of content. Colors stimulate optic movement and color has also been devalued since the time of the neoplatonic, and is treated as a lesser element. Congruent with my painting, video is (or tries to be) a question about the shape of space, vibration of color and light.

I always wanted to work with architecture. I realized that precisely under the project is linked to the aim of coherence, the expanded sense of three-dimensionality, and also the idea of collaboration appears. I believe that it is possible for art and architecture to work interactively. Even though the discourse of architecture is not the same as that of art for different reasons, meanings and mediums, the affinities are clear: space, work and observer; architecture, artistic proposal and landscape.

Sculpture and digital work in variable measure lacks a horizon or an up and down, and it is possible to install it in any potential position.

 

Mi trabajo se expande literalmente por trabajar la pintura en grandes tamaños y en escala de ciudad y también por usar otros soportes como la fotografía, el video, pisos de cemento y el hierro en tres dimensiones siempre partiendo del pequeño dibujo y acuarela sobre papel. Podrá ser visto como un pastiche saturado por una gran cantidad de significados, derivados de citas a los modernismos históricos latinoamericanos y las vanguardias. Se ejerce una sistematización sobre la pintura misma, y más precisamente sobre la historia de la pintura abstracta y geométrica.

Son fundamentales los conceptos que representan por un lado la perspectiva visual y por otro lado sirven como herramienta de aprendizaje y acción. Mucho de mi trabajo se basa en el color como soporte del contenido. Los colores estimulan el movimiento ocular y además el color está bastante desvalorizado desde los neoplatónicos para aca y asociado como algo menor. Coincidentemente con mi pintura, el video también es [o son o tratan de ser] una pregunta sobre la forma del espacio, la vibración del color y la luz.

Siempre quise trabajar con la arquitectura. Me di cuenta que justamente bajo la palabra proyecto se une la aspiración de coherencia, del sentido expandido de tridimensionalidad y también surge la idea de principio de colaboración. Creo que es posible para el arte y la arquitectura trabajar interactivamente. Aunque el discurso de la arquitectura no sea el mismo que el del arte por diferentes motivos, significados y medios; las afinidades son claras: espacio, obra y observador; arquitectura, propuesta artística y paisaje.

La obra escultórica y digital siempre en medida variable como en el caso de mi pintura carece de horizonte o arriba y abajo y fuese posible ubicarla en cualquier potencial posición.

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